www.gruphepsi1.benimforum.biz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Grup Hepsicilerin Buluşma Yeri..
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Yarışların dönüşü (1950–1958)

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin
Admin


Kadın
Mesaj Sayısı : 1592
Yaş : 28
Nerden : Bursa
Lakap : En Büyük Hepsici
Hangi Takım? : =>Galatasaray<=
Grup Hepsiden Kim? : =>Hepsi<=
Kayıt tarihi : 14/08/08

Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) Empty
MesajKonu: Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958)   Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) EmptyC.tesi Ocak 03, 2009 8:52 pm

lk Formula 1 Dünya Şampiyonası olan 1950 Formula 1 Sezonu]]nu İtalyan Giuseppe Farina Alfa Romeo (Formula 1) ile kazanmıştır. Arjantinli takım arkadaşı Juan Manuel Fangio'yu ucu ucuna geçerek birinci olabilmiştir. bunarağmen, Fangio 1951 Formula 1 sezonu, 1954 Formula 1 sezonu, 1955 Formula 1 sezonu, 1956 Formula 1 sezonu & 1957 Formula 1 sezonunu kazandı, onun bu serisi iki kez dünya şampiyonu Ferrariden Alberto Ascari tarafından kesilmiştir. Britanya’dan Stirling Moss da düzenli olarak rekabet halinde olsa da, asla Dünya Şampiyonluğunu kazanamamıştır, ve hala bu başarıyı elde edememiş en büyük pilot olarak anılır. Fangio Formula 1 yarışlarının ilk on yılını domine eden kişi olarak anılmaktadır. Uzun bir süre boyunca Formula 1’in “büyük ustası” olarak anılmıştır.

Bu dönem yol aracı üreten üreticiler tarafından domine edilmiştir - Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes Benz ve Maserati – bu üreticilerin tamamı savaştan öncede yarışıyorlardı. İlk sezonlar Alfa'nın 158’si gibi savaş öncesi arabaları kullanarak geçti. Bunlar önden motorlu, dar tırtıklı lastikleri olan ve 1.5 litre kompresörlü ya da 4.5 litre normal doğal emişli motoru olan arabalardı. 1952 Formula 1 sezonu ve 1953 Formula 1 sezonu dünya şampiyonaları mevcut Formula 1 araba sayısından duyulan endişeler sebebi ile, daha küçük ve daha az güce sahip arabalar için olan Formula Two kurallarına göre koşuldu. 1954 yılında Formula 1’e motorların 2.5 litre ile sınırlandırılması kuralı eklendiğinde Mercedes-Benz geliştirlmiş W196yı ortaya çıkardı. Bu araba desmodromic valfler ve yakıt enjeksiyonu gibi yenilikleri içermesinin yanında akış çizgilerini de içeren şasi tasarımına sahipti. Mercedes, 1955 Le Mans faciasından sonra tüm motor sporlarından çekilene kadar, sürücüler şampiyonluğunu iki yıl boyunca kazandı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://gruphepsi1.sudanforums.net
moshy
süper mod.
süper mod.
moshy


Kadın
Mesaj Sayısı : 1470
Yaş : 28
Nerden : BuRsA
Lakap : moshy
Hangi Takım? : GALATASARAY
Grup Hepsiden Kim? : уαѕємιη уüяüк
Kayıt tarihi : 22/08/08

Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) Empty
MesajKonu: Geri: Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958)   Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) EmptyPtsi Ocak 12, 2009 4:53 pm

hmm bn bu haBeri oqudum sanırım!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
Admin
Admin
Admin


Kadın
Mesaj Sayısı : 1592
Yaş : 28
Nerden : Bursa
Lakap : En Büyük Hepsici
Hangi Takım? : =>Galatasaray<=
Grup Hepsiden Kim? : =>Hepsi<=
Kayıt tarihi : 14/08/08

Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) Empty
MesajKonu: Geri: Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958)   Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958) EmptyPtsi Ocak 12, 2009 11:24 pm

olabilir Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://gruphepsi1.sudanforums.net
 
Yarışların dönüşü (1950&#8211;1958)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.gruphepsi1.benimforum.biz :: Diğer Spor Dalları :: Formula 1-
Buraya geçin: